Особлива конструкція та склад гуми для вантажівок дозволяє знизити навантаження на двигун шляхом зменшення опору під час кочення. Оптимальне зчеплення при гальмуванні дозволяє підвищити рівень керованості автомобіля або спецтехніки. Таким чином, вибір правильних покришок дасть можливість збільшити безпеку та економію при експлуатації великовантажного транспорту. Для того, щоб визначитися з вибором гуми для вантажівки потрібно крім типорозміру та індексу навантаження, знати ряд параметрів, за якими будується їх класифікація.
Вирізняють шини для вантажних автомобілів за способом експлуатації. Тобто їх переважного використання на поверхнях певного типу та у певних умовах, що найбільш підходять для конкретної ситуації.
- Магістральні вантажівки. Покришки відрізняються стійкістю на високих швидкостях. Мають бути добре керовані. Як правило мають підвищену шаровість. Переважно експлуатуються на твердому покритті.
- Регіональний транспорт. Протектор дозволяє використовувати шини на асфальті та ґрунтових шляхах сполучення. Для цього боковини посилюються, часто скати робляться ширше, ніж в аналогічного типорозміру магістральної автогуми.
- Позашляхові (кар’єрні). Це різновид регіональних покришок, але з великим ухилом на експлуатацію поза дорогами загального користування. Найчастіше мають протектор «ялинку» або інші різновиди, що спрощують рух складною місцевістю.
- Вантажні шини можна розділити по групах у зв’язку з призначенням певної техніки..
- Для спецтехніки. Найчастіше мають протектор, який забезпечує зчеплення з м’якими ґрунтами. Прикладом можуть бути шини для сільськогосподарських машин. Мають підвищену вантажопідйомність.
- Для причепів та напівпричепів. Технічно схожі на магістральні або регіональні покришки. Мають глибокі кругові канавки. Основне завдання – курсова стійкість.
- Будівельні шини. Використовуються для будівельної техніки. Повинні витримувати високі навантаження, мають витримувати незначні ушкодження, які виникають під час роботи.
Для правильного вибору також обов’язково треба розуміти принцип поділу на шини для різних осей. Ця класифікація багато в чому перетинається з різновидами малюнка протектора:
- Кермові. Протектор тут відповідає описаному вище такого типу покришок. Маркуються вони літерою S (Steer). Основне завдання підтримувати прямолінійний напрямок руху автомобіля. Часто робляться досить м’якими для гарної амортизації. У протекторі застосовується мінімальна кількість елементів, які підсилюють рівень шуму. На зимових випадках обов’язкові ламелі.
- Провідні. Маркуються – D (Drive). Ці покришки мають досить велике навантаження, тому обов’язково у складі гумової суміші присутні елементи, здатні протистояти стирання. Часто на них припадає основна маса вантажу, щоб уникнути проблем, обов’язково робиться посилення боковини з метою збільшення допустимої вантажопідйомності. Всі елементи протектора мають забезпечити максимально можливу тягу.
- На вісь вільного кочення маркується T (Trailer). Найчастіше встановлюються на причіп. Основне завдання – полегшити кочення, що дозволяє знизити витрати на паливо, зменшити навантаження на тягач. Також можуть встановлюватися додаткові осі, що мають допоміжну функцію. Протектор найчастіше схожий з кермовим.
- Універсальні. Трапляються нечасто. Маркуються U (Universal, All position). Можуть встановлюватись на будь-які осі без обмежень. На думку експертів, значно поступаються спеціалізованій вантажній гумі.
Правильно підібрані по осі шини значно збільшують рівень безпеки, знижують витрати на паливо. Більше про підбір шин тут.